Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

4272 reviews · ⭐ 9.3 gemiddeld

Uiteindelijk goed

Helaas trof ik het wéér dat mijn tandarts heel erg uitliep maar gelukkig werd er na een half uur wachten een andere tandarts bereid gevonden om mijn controle te doen. Daar was ik enorm blij mee

Zeer plezierig

Zeer prettig geholpen Duidelijke uitleg wat de behandeling gaat worden en hoelang het traject is.

Professioneel

Als patiënt is dit een prettige en professionele kliniek.

Een mooie praktijk

Mijn eerste bezoek, dus kan ik nog niet veel zeggen maar ik werd goed geholpen.

Deskundig en creatief

Ik kwam met een onverwacht probleem en kon snel worden geholpen. De tandarts overweeg verschillende behandelopties, in goed overleg met de client en met haar assistente en kwam snel en deskundig em creatief tot een oplossing die tot grote tevredenheid leidde.

Zeer goed en plezierig geholpen

Bij ontvangst zeer vriendelijke receptioniste, daarna foto gemaakt waarbij ik duidelijke instructies kreeg. Heel even wachten op Jeroen, die ook duidelijke instructies gaf en professioneel hielp. Enige minpuntje is het tekort aan parkeerplaatsen als je een keertje niet op de fiets kunt, maar dat heeft natuurlijk niets met de behandeling te maken

Erg goed geholpen

Het verwijderen van mijn oude implantaat, de ontsteking daaronder is heel goed gedaan. Na 7 dagen de hechtingen verwijderd. Goede nazorg.

Kundig en vriendelijk

Aardige, kundige en vooral ook vriendelijke mensen. Ideaal dat ik ‘s avonds kan afspreken.

Goede en passende vervolg behandeling

Orima tandarts ondekt wat en kreeg passende vervolg behandeling. Enig nadeel jullie zitten "ver"weg uit het dorp

Plaatsing implantaat liep gesmeerd

Vantevoren zag ik er wel tegen op maar de tandarts en de assistente waren zeer gerustellend. Dankzij de goed uitgevoerde verdoving was de behandeling pijnloos (en ongecompliceerd mede dank mijn, gelukkig nog, stevige kaakbot), Na afloop 3 uur lang ijszak gehanteerd. Ook na de behandeling eigenlijk geen pijn meer gehad.

Prima

Vriendelijk, duidelijk verhaal

menselijk professioneel meedenken gaan voor 100% resultaat

geweldig hoe Eva en haar assistente mij hebben gehandeld

Was helemaal goed

H Goede behandeling en deskundig personeel

Heel goed en prettig

Rustgevend en gezellig

goed

afspraken helder en flexibel, leuke receptie, en kundige professionals ronde de stoel!

Persoonlijke en zorgvuldige benadering en behandeling

Heb ik al boven gezegd

Nieuwe medewerker voor mij zeer prettig in contact, heel goed alles wat ze ging doen uitleggen.

Zie boven

Uitstekend!

Uitstekend!

Vriendelijk, uitstekend

Vriendelijk, uitstekend

Deze tandartsen zijn kundig, lefdevol en geduldig

Met bewoners van onze LVB instelling komen wij hier graag door de rust en persoonlijke aandacht die gegeven wordt.

Uistetkend zorg

Vriendelijk, klantgericht

Professionele medewerker

Vriendelijk, rustig medewerker

Ik ben zeer tevreden over mijn behandeling

De ontvangst via de receptie is zeer prettig. Door de implantoloog en assistente werd ik op tijd en zeer vriendelijk en deskundig geholpen

professioneel en plezierig

goed en professioneel