XQ-Dent XQ-DentXQ-DentXQ-DentXQ-DentXQ-Dent

Veel gestelde vragen

Kan ik mij aanmelden als nieuwe patiënt bij de tandartspraktijk van XQdent?
Natuurlijk, u bent van harte welkom. U kunt zich aanmelden met het aanmeldingformulier. Na ontvangst van uw formulier nemen wij telefonisch contact met u op voor een kennismakingsgesprek.

Wanneer word ik gebeld?
Na ontvangst van het formulier streven wij ernaar u binnen twee werkdagen te bellen.

Ben ik direct patiënt bij jullie praktijk?
U bent patiënt bij XQdent na het kennismakingsgesprek en nadat wij alle gegevens hebben opgenomen in uw patiëntendossier.

Heeft u het dossier nodig van mijn vorige tandarts?
Uw dossier geeft ons meer informatie. Dat werkt prettig. U kunt uw vorige tandarts vragen uw dossier aan XQdent te zenden. Uiteraard kunnen wij u hierbij helpen.

Moet ik nu ook mijn verzekering informeren?

Nee, dat is niet nodig. Wij zijn erkend door iedere verzekeraar.

Moet ik meteen de rekening betalen?

Nee, dat is niet nodig. U ontvangt een rekening via DFA (www.dfa.nl). Bepaalde behandelingen worden via DFA direct bij uw verzekering gedeclareerd. Alleen voor behandelingen waarvoor u niet verzekerd bent, krijgt u een rekening via uw verzekeraar.

Moet ik voor de behandeling van mijn kinderen betalen?

Kinderen t/m 18 jaar zitten in de basisverzekering. Voor hen wordt vrijwel alles betaald. Alleen duurdere behandelingen zoals kronen en implantaten moeten vooraf worden aangevraagd.
Eventueel moet u de behandeling zelf betalen. De rekening krijgt u via DFA. Bij bepaalde verzekeraars kunnen wij rechtstreeks declareren, zonder dat er een rekening aan te pas komt.

Ik ben heel erg bang voor de tandarts, kunnen jullie mij helpen?
Zeker. Kinderen, jongeren én volwassenen die bang zijn voor de tandarts krijgen bij XQdent de speciale aandacht die ze nodig hebben. Vraag ernaar wanneer u een afspraak maakt!

Kan ik mijn kinderen meenemen naar de tandarts?

Graag. Wij vinden het belangrijk dat onze patiënten van jongs af aan goed voor hun tanden zorgen. In onze kliniek werken tandartsen die als geen ander weten hoe je met kinderen omgaat. Uw kindje is dan ook meer dan welkom bij XQdent. Bij onze praktijk in Zeist vindt u een heerlijke speelruimte voor de kinderen. In onze praktijk in Bilthoven is er speciaal voor kinderen de kinderhoek.

Is er een verschil tussen Bilthoven of Zeist?

Onze twee vestigingen zijn nagenoeg identiek. U mag zelf aangeven waar uw voorkeur naar uitgaat.
Wanneer een behandeling in onze andere vestiging zal plaatsvinden, dan ontvangt u hierover vooraf informatie.

Gebruiken jullie nog amalgaamvullingen?
Nee, onze kliniek is volledig amalgaam vrij.

Kan ik mijn amalgaamvullingen laten vervangen door witte vullingen?

Dat kan. Zeker op plaatsen waar het esthetisch mooier is om witte vullingen te hebben. Verder laten we doorgaans amalgaamvullingen die goed zijn met rust.

Moet ik een tandpasta met fluoride gebruiken of fluortabletten slikken?
Een tandpasta met fluoride raden wij onze patiënten aan. Let op bij uw kinderen dat u de juiste tandpasta gebruikt. Fluortabletten slikken is afhankelijk van de patiënt. In sommige gevallen kunnen wij dit aanraden. Vraag ernaar bij uw tandarts!

 


Kan ik voor alle specialistische tandheelkundige zorg bij jullie terecht?
Zeker. Dat is de meerwaarde van XQdent. Bij ons kunt u op één plek terecht voor een uitgebreid pakket tandheelkundige en implantologische behandelingen. Alleen voor een hele specifieke wortelkanaalbehandeling krijgt u van ons een verwijzing voor een specialist elders.

Ik heb een verwijzing gekregen voor een implantologische behandeling. Hoe gaat dat in zijn werk?
U kunt zich aanmelden via het aanmeldingsformulier. Na ontvangst nemen wij binnen twee dagen telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak. Deze afspraak bestaat uit een intakegesprek.

Zijn er kosten verbonden aan het intakegesprek?
Ja. Zowel voor het consult als voor de röntgenfoto of driedimensionale foto met de CT scanner, wordt een bedrag gerekend. De kosten van de intake bedragen € 92,20. De kosten voor een foto bedragen meestal € 61,40.

Hoe lang duurt het voordat ik in aanmerking kom voor de implantologische behandeling zelf?
Na het intakegesprek en na ondertekening van de offerte die u heeft ontvangen, kan het snel gaan. Vaak kunnen wij binnen twee weken al een afspraak voor u maken met een van onze implantologen.

Wordt een implantologische behandeling vergoed door mijn ziektekostenverzekering?

Voor een volledige prothese in de onderkaak worden vaak twee (of meer) implantaten vergoed. Verder worden implantaten vergoed voor het zogenaamde klikgebit. In enkele gevallen worden ook de implantaten voor de bovenkaak vergoed. Vraag ernaar, onze implantologen kunnen u meer vertellen. De vergoeding van behandelingen is veelal afhankelijk van uw verzekering. Voor een exact antwoord op deze vraag kunnen wij uw polisvoorwaarden bekijken. U kunt ook u uw verzekeringsadviseur raadplegen. De begroting kan ook veel verduidelijken. U ontvangt deze van onze zorgcoördinator.

Informatie
Ontbreekt er volgens u een vraag? Laat het ons weten. U kunt contact opnemen of mailen naar XQdent.